Nu är det dags för fredagsmyyyyys, enligt DN?

Jag har läst DN sedan jag blev så vuxen att jag skaffade morgontidning, och tycker fortfarande att det är den är den bästa. Fick ett prova-på-ex med billig-prenumerations-erbjudande av Svenskan härom dan. Men jag tänker vara DN trogen. 🙂

På sista tiden har jag dock reagerat på det här. Jag gillar ju att dricka vin och så, men detta! Jag förstår inte…

Annonserna är på ett sätt väldigt inspirerande. Skynda fynda! Jag får lust att prova flera nya viner. Jag vill dricka rosa bubbel i trädgården ljumma sommarkvällar. Och jag ser ett vin som jag läst om tidigare… Det ska jag införskaffa i eftermiddag! Frågan är om jag vågar!? Det står ju att det är beroendeframkallande, att det skadar hälsan och andra hemskheter!

Varför göra reklam för något som tydligen är så farligt? I den här utsträckningen. Dubbla budskap? Jag tycker det är rätt knäppt fakstiskt…

De här är de annonser jag hittade – bara i A-delen.

2 reaktioner på ”Nu är det dags för fredagsmyyyyys, enligt DN?”

  1. Länge sen jag hade DN. Då var det nog fortfarande förbjudet att annonsera om alkohol för några såna här annonser kan jag inte minnas.

  2. Nej, det var ju förbjudet länge, men är tillåtet sedan några år tror jag. Och det känns som den här typen av reklam ökar! Money talks… Och det svenska samvetet 🙂

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *