En vecka till Jordanden-släpp

Det är vår i luften och en vecka kvar till releasen av den inbundna Jordanden, min ”relationsdeckare” där våldtäktsoffren är män (var lite trött på den blodiga deckarestetiken med lemlästade och mördade kvinnor) och där det görs upp med kvacksalvare (genom en galen schaman och en ondsint yogalärarinna). Jag längtar verkligen efter att ni ska få träffa min hjältinnepsykolog Vera Lilja, hennes vän polischefen Kenneth Karlsson och de andra sköningarna hon omger sig med. Och att ni ska få hänga med i den spännande jakten på gärningsmannen, såklart!
PS Återkommer om i vilket format releasepartajandet kommer att ske. För firas ska det! Och ni ska med🥳❣️

En vecka till Jordanden-släpp Läs mer »

Harvest Moon

Solen går ner över den nionde februari och jag tycker vi behöver en sång om ett magiskt ljus. Om att dansa i ljuset när fullmånen går upp alldeles efter solnedgången. En sång om livet närmre femtio och en sång om kärlek efter många år.

Jag tycker att det här är en av Neil Youngs absolut vackraste låtar och den går rakt in i hjärtat. I förra veckan fick jag chansen att spontant sjunga den ur mitt hjärta tillsammans med de här begåvade musikerna. 🙏🏼❤️

”Harvest Moon, on the other hand, is a chronicle of survival, focusing on loss and compromise and the ultimate triumphs of being a married father approaching fifty. It’s full of bittersweet tributes to lost friends, dead hounds and love grown old. “What this album is about is this feeling, this ability to survive and continue and grow and get higher than you were before,” says Young. “Not just maintain, not just feel well. Not just ‘I’m still alive at forty-five.’ You can be more alive.””

Ur tidningen Rolling Stone

Harvest Moon Läs mer »